UITNODIGING JAPAN CLASSIC SUNDAY 2009
Datum: zondag 19 juli 2009.
Lokatie: Café Restaurant De Koksehoeve, Koksedijk 25, 5421 ZB Gemert (www.koksehoeve.nl)
Inrijden: 10:00-12:00 uur.
Net als in 2005, 2006, 2007 & 2008 nodigt de Toyota Automobiel Club Nederland collegaclubs uit voor een gezamenlijk evenement. Het idee is ontstaan omdat vaak de klassiekers en youngtimers bij reguliere clubmeetings wat ondersneeuwen tussen de moderne merkgenoten en vaak is het bij de andere Japanse merkenclubs niet anders. Het meetingterrein van De Koksehoeve biedt een enorme ruimte om de bolides goed neer te zetten en wat standhouders kwijt te kunnen.
Het recept is een ‘stameeting’ en een ‘rijmeeting’. ‘s Middags is het mogelijk om een leuke toerrit te rijden door de schitterende omgeving van de dit mooie deel van Brabant. Er zullen wat publieksprijzen uitgereikt worden later die middag. Ter plaatse is voorzien in horeca en toiletten.
Entree: € 5 per auto (TACN leden gratis!!), ongeacht het aantal inzittenden.
Wat krijg je daarvoor:- Een informatieset met de routebeschrijving voor de toerrit en het beoordelingsformulier.
- De mogelijkheid om een prijsje te winnen.
- een aandenken in de vorm van een vaantje (zolang de voorraad strekt).
In principe is het meetingterrein voor de klassiekers en youngtimers en een beperkt aantal echte achterwiel aangedreven sportwagens, waarvoor we vooraan op het sfeervolle evenemententerrein een speciaal deel gaan gebruiken. Andere moderne Japanse auto’s zijn natuurlijk ook welkom en kunnen hetzelfde pakket verkrijgen als de doelgroepauto’s en deelnemen aan de toerrit. Zij kunnen op het achterste deel van het terrein gaan staan om wel aan de meeting deel te kunnen nemen, zonder dat de oudere auto’s in de massa verdwijnen. Dus een groot JapFest, waarbij de oudere modellen iets meer in het zonnetje staan.
In 2009 zijn er ook een aantal jubilea te vieren op het gebied van de Japanse auto’s:
· 25 Jaar Toyota MR2 (introductie en eerste uitleveringen in 1984)
· 25 Jaar voorwielaangedreven Japanse middenklasser (rond 1984 kwamen alle merken met hun voorwielaangedreven middenklassers, zoals de Mazda 626, Toyota Carina II, Nissan Bluebird, Mitsubishi Galant, Honda Accord, e.d.)
· 30 Jaar Toyota Tercel.
· 30 Jaar Toyota Supra.
· 30 Jaar Mazda RX-7.
· 20 Jaar Mazda MX-5
· 20 Jaar Lexus.
Het zou leuk zijn om van deze modellen extra veel exemplaren te mogen aanschouwen. Mochten er nog aanvullingen zijn, mail ons deze!
Programma:
10:00-12:00 uur Inrijden
13:00-14:30 uur Starten toerrit (vrijwillig)
16:00 uur Prijsuitreiking + napraten
17:30 uur Einde Japan Classic Sunday 2009
Routebeschrijving:
Vanaf bijna alle regio’s: A2 nemen, vlakbij Den Bosch afslag 21 Veghel nemen en de N279 volgen richting Veghel. Daarna de N616 langs Erp nemen en daarna richting Gemert rijden over de Heuvelberg, Gemertsedijk en Koksedijk.
Vanaf de A50 en A73 is Gemert ook te bereiken. Check uw routeplanner of volg uw navi.
Deze dag zal mede mogelijk gemaakt worden door www.marotaxaties.nl en BEUM-Elektro. Op deze dag is het ook beperkt mogelijk om voor het scherpe tarief van € 82 uw auto te laten taxeren. Graag vantevoren even aanmelden.
Alle aktuele info is op www.tacn.nl te lezen.
Belangrijk is uw aanmelding, zodat we weten hoeveel infosets e.d. we moeten maken. meetings@tacn.nl met de volgende gegevens: naam, evt. club en type auto.
19-07-2009. Japan Classic Sunday 2009.
Moderator: Pieten
Of gewoon die dag blocken, doe ik ook.
In 2009 zijn er ook een aantal jubilea te vieren op het gebied van de Japanse auto’s:
Naast alle andere MR2's die natuurlijk welkom zijn, zoeken we nog extreem vroege exemplaren, zoals de introductie/pers exemplaren/late 1984-ers met LN kenteken.
Enkele unieke originele MR2's staan al genoteerd:
* de 1987 1e eigenaar 1.6 wit
* de 1989 1.6 T-Bar rood met 68.000 km (ex. [email="Ron@MR2"]Ron@MR2[/email], ex. Robbert1970)
* en nog een paar aanmeldingen met leuke MR2's.
Naast alle andere MR2's die natuurlijk welkom zijn, zoeken we nog extreem vroege exemplaren, zoals de introductie/pers exemplaren/late 1984-ers met LN kenteken.
Enkele unieke originele MR2's staan al genoteerd:
* de 1987 1e eigenaar 1.6 wit
* de 1989 1.6 T-Bar rood met 68.000 km (ex. [email="Ron@MR2"]Ron@MR2[/email], ex. Robbert1970)
* en nog een paar aanmeldingen met leuke MR2's.
Inmiddels zitten we al ruim over de 50 officiële aanmeldingen heen.
http://lima.messageboard.nl/5697/viewtopic.php?t=3364
Momenteel nog veel Toyota's, maar er komen nog veel meer andere merken en modellen bij, alleen zijn die nog niet doorgegeven.
Er zijn wel veel mensen die op het forum toezeggingen doen, maar nog geen mailtje gestuurd hebben met hun naam, auto en club.
Dit graag nog even doen, zodat we voldoende informatie hebben om een inschatting te kunnen maken hoeveel auto's (en dus ook infosets, enveloppen, aandenkens, routebeschrijvingen) we kunnen verwachten.
We hebben zowiezo plek voor 200 auto's en mogelijk zelfs voor het dubbele.
Dit evenement is nu niet alleen meer voor de klassiekers, youngtimers en exclusieve Japanse auto's, maar ook clubgenoten met een modernere Nipponauto mogen deelnemen.
Voor de oorspronkelijke doelgroepauto's houden we natuurlijk het voorste deel beschikbaar om deze auto's in de aandacht te zetten en de overige kunnen het deel daarachter vol zetten, zodat iedere liefhebber mee kan doen met de meeting en de rit.
Denk dus nog even aan de aanmelding via meetings@tacn.nl en in de eerste post staan alle gegevens en de link naar de uptodate JCS 2009 pagina!
http://lima.messageboard.nl/5697/viewtopic.php?t=3364
Momenteel nog veel Toyota's, maar er komen nog veel meer andere merken en modellen bij, alleen zijn die nog niet doorgegeven.
Er zijn wel veel mensen die op het forum toezeggingen doen, maar nog geen mailtje gestuurd hebben met hun naam, auto en club.
Dit graag nog even doen, zodat we voldoende informatie hebben om een inschatting te kunnen maken hoeveel auto's (en dus ook infosets, enveloppen, aandenkens, routebeschrijvingen) we kunnen verwachten.
We hebben zowiezo plek voor 200 auto's en mogelijk zelfs voor het dubbele.
Dit evenement is nu niet alleen meer voor de klassiekers, youngtimers en exclusieve Japanse auto's, maar ook clubgenoten met een modernere Nipponauto mogen deelnemen.
Voor de oorspronkelijke doelgroepauto's houden we natuurlijk het voorste deel beschikbaar om deze auto's in de aandacht te zetten en de overige kunnen het deel daarachter vol zetten, zodat iedere liefhebber mee kan doen met de meeting en de rit.
Denk dus nog even aan de aanmelding via meetings@tacn.nl en in de eerste post staan alle gegevens en de link naar de uptodate JCS 2009 pagina!
- crazygreek
- Ik lul al aardig mee !
- Type MR2: AW11
Ik denk dat ik er wel bij bent .
Doe maar verlopig onder voorbehoud.
Doe maar verlopig onder voorbehoud.
Als je een idee hebt, mail de gegevens maar ff door.
Er wordt al gefluisterd (nou ja, gemaild) dat er een leuk aantal MR2's gaan komen, net als tijdens de goede jaren van het ITT.
Ik zal een dezer dagen wel wat fotootjes van voorgaande jaren plaatsen.
Voor MazdaMarco: de MX-5 club(s) komt ook.
Voor Surferdude: de S2000 club heeft zich ook al gemeld.
Er wordt al gefluisterd (nou ja, gemaild) dat er een leuk aantal MR2's gaan komen, net als tijdens de goede jaren van het ITT.
Ik zal een dezer dagen wel wat fotootjes van voorgaande jaren plaatsen.
Voor MazdaMarco: de MX-5 club(s) komt ook.
Voor Surferdude: de S2000 club heeft zich ook al gemeld.
Een paar passende foto's van de laatste jaren:

Ik mis prelude's... Volgens mij moet ik ook maar gaan;D
Dit is een MR2 forum.:-) Dus vooral MR2 foto's.
- Surferdude
Van een paar jaar oud ja...
Surferdude wrote:Van een paar jaar oud ja...
Anders is het geen terugblik natuurlijk.
En om hier nu alleen Mazda en Nissan foto's te plaatsen ter 'warming up', is ook wat misplaatst toch?
kimr2tje wrote:Shitt.. betrapt... lezend ook nog:P
tege barra's mr, peerkes mr bewonderend:P
2 jaar terug.. was zeer zeker mooi:)
dit jaar moet ik nog kijken, volgens mij heb ik dan een ochtend dienst...
Vroeg in de middag komen (bij wijze van uitzondering als we het weten)?
- Green Goblin
- Type MR2: AW11
Wanneer is het ITT ?
De laatste echte: 2005.
Hier ook al een tijdje. 
Het aantal aanmeldingen zit al boven de 100, een dezer dagen hopelijk de lijst even bijwerken voordat we weg gaan.
Het aantal aanmeldingen zit al boven de 100, een dezer dagen hopelijk de lijst even bijwerken voordat we weg gaan.