Voltmeter in tellerbak aw11

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Hallo,
Ik heb een vraagje met betrekking tot de tellerbak van de AW11. Ik heb begrepen dat er ook modellen zijn met een volgmeter op de plaats waar (bij mij thans) het economy lampje zit. Kan iemand mij vertellen of deze bakken plug & play over te zetten zijn of dat er enige aanpassingen in de kabelboom gemaakt moeten worden?
Ik neem aan dat het eventueel ook mogelijk moet zijn om de voltmeter in de huidige bak te verwisselen?

Alvast bedantk voor de reacties
ROB-E
Type MR2: AW11
MzKzM wrote: volgmeter

Ja die ja...
ik zal eens kijke waar die bij ons zit.
dr zit wel iets aan meters/sensoren als je achteruit rijd.

en een vocht meter bij de passagiers stoel;D

maar een volgmeter???
nee ik zit niet bij de plietsie:lach:
bond
Zere vingers van het typen..
Er is toch nog een celica die een voltmeter in de telerbak had zitten. Volgens mijn van bouwjaar 1982
N!co
Ik lul al aardig mee !
Ik denk dat een voltmeter in de usa modellen zit. Ik heb er ook 1 ipv de economy meter.
Leliev
Volgens mij is het en 87+ ding.
De bak is niet plug and play over te zetten, je zal toch iets moeten veranderen in je kabelboom. Economylampje is namelijk n totaal ander iets dan een voltmeter. (duhh)

Ik neem aan dat je een pre 87-er hebt?
Xhermes
In mijn pre 87'er zat ook geen volt meter. Is echt een US ding.
Green Goblin
US. Zeker weten.
Brum
Ja, US klopt helemaal. Die van mij heeft een voltmeter maar geen economylampjes.
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
ROB-E wrote:en een vocht meter bij de passagiers stoel;D

maar een volgmeter???
nee ik zit niet bij de plietsie:lach:

Hehe, blijkbaar iets te enthousiast aan het typen geslagen zie ik.
Wacht wel even met een voltmeter te plaatsen in de emmer dan. Heb nog wel een aantal andere projecten voor m'n rolla die nog liggen te wachten. Thanx in ieder geval!
Roland
Ja dat is US. Ik heb zelfs een economy EN volt meter, maar dat komt door de vorige eigenaar :P
toyomr2
zeker weten us only!

maar een goede uitdaging??????
Dokter Rob
Gewoon een nieuwe trend inzetten;

Swappen naar een US model...
:applaus-smiley:

Goed bezig...
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
D'r komt reeds een tellerbak uit de UK aan. Voltmetertje overzetten kan zo moeilijk niet zijn zeg ik. Misschien dat het economy metertje ook wel blijft, moet ik nog maar even zien.
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Vandaag maar eens de tellerbakken opengesloopt.

Module uit de UK bak kan je dus gewoon overzetten in de NLD tellerbak.
3 schroefjes los van de economy module en de voltmetermodule met 2 schroefjes vastzetten. Simpeler kan haast niet.
Morgen even langs de autozaak om nieuwe lampjes aan te schaffen en dan kan de bak weer teruggebouwd worden.

Zal eens proberen of ik hier ook pics kan posten van het geheel.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Leliev
Die lampjes die er achter zitten. Welke kleur zijn die?
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
Groen bij mij, d'r zit zo'n condoompje over zeg maar. enkel de 3 groene voor achter de tellers, overige 4 groete lampjes zijn gewoon geel/wit.
Leliev
Nee oke.
Zouden ze ook in blauw verkrijgbaar zijn?
Zou je dat eventueel voor me willen vragen? :kus:
N!co
Ik lul al aardig mee !
En toch betwijfel ik of het wel gaat werken. Als ik dat zo zie denk ik dat de draadboom ook anders is.
3 schroefjes voor de econometer, 1 massa, 1 + voor het gele en 1 + voor het groene lampje.
2 schroefjes voor de voltmeter, gewoon continu + en -.
Xhermes
@ Leliev,

Je kan altijd gewoon een blauw condoompje over de lampjes heen doen. Dan schijnen ze blauw :)
MzKzM
Ik lul al aardig mee !
N!co wrote:En toch betwijfel ik of het wel gaat werken. Als ik dat zo zie denk ik dat de draadboom ook anders is.
3 schroefjes voor de econometer, 1 massa, 1 + voor het gele en 1 + voor het groene lampje.
2 schroefjes voor de voltmeter, gewoon continu + en -.

Not quite.
De economy module zit op een print met nog wat electronica. Buitenste 2 schroeven zijn inderdaad voor de plus en de min. Middelste schroef geeft dan een signaal af wat een verhouding voor de economymeter moet zijn (for argument sake 4-20mA waarbij 4-10 groen is en 10-20 rood) Bij de voltmeter gebruik je dit signaal niet dus enkel de buitenste 2 schroeven. Mogen als er nieuwe lampjes in zitten ga ik het even testen maar weet nu al 100% zeker dat het gaat werken. De folieprint is namelijk identiek bij beide bakken (de tekst even niet meegerekend) Kabelboom is ook bijna identiek (op het 1e contact linksboven na, die wordt in NLD voor de alarmlichten gebruikt en in de UK bak voor het mistlichtsignaallampje.)

Leliev wrote:Nee oke.
Zouden ze ook in blauw verkrijgbaar zijn?
Zou je dat eventueel voor me willen vragen? :kus:

Wil ik wel doen maar kan je al vertellen dat die bestaan. Heb ze namelijk ook al eens vervangen in de rolla. Zijn zelfs met deze fitting al LED te verkrijgen via internet.
Post Reply