geen mr2 maar een celica ST205

Plaats hier foto's van jouw stalen, net gewassen ros in het stralende zonlicht van de eeuwige jeugd... Kortom, kiekjes plaatsen van je blikkie!

Moderator: Pieten

vincentw
Ik lul al aardig mee !
Type MR2: AW11
Ik was mijn topic aan het zoeken en realiseer me dat ik me hier niet eens had voorgesteld. Bij deze zal ik het ff goed maken.
Denk dat de meeste mij hier al wel een beetje kennen, naar ik ben Vincent en kom uit Papendrecht.
Mijn vorige auto was een St185 Carlos Sainz maar die heb ik verkocht en rijdt nu rond in Belgie.

nog ff 1 van de laatste foto's voordat hij naar belgie ging.

Image

Maar ben nu alweer een aardig tijdje autoloos.
En na veel internetten en mailen en bellen is het nu eindelijk zover.

Afgelopen zaterdag:
Waar gaan we heen?

Image

Iets makkelijker maken
Wat je van ver haalt is lekker, toch?

Image

ff wachten nog......................

Image

Als we toch moeten wachten nog maar 1

Image

there we go. Beetje cheapass maar goed wij moeten ook op de kleintjes letten.

Image

Nadat Alex ons op had gehaald op het vliegveld zijn we gelijk doorgereden naar zijn garage waar hijd e celica had staan.
Hij had de celica niet meegenomen omdat hij mij dan een koude start kon laten horen.

Aan het laken te zien dacht ik dat ik thuis was Image

Image

En dit moest hem gaan worden!!!!!!!
Een LHD 1996 nagenoeg orginele St205.
Met 101.000km op de teller.

Image

De wagen is niet helemaal 100% want er zitten wat deukjes in.
Maar voor italiaanse begrippen een erg deftige wagen.
Zover ik kon zien had de wagen nooit schade gehad en dat bevestigde hij ook. Oke hij wil zijn auto verkopen dus hij zegt al snel wat je wil horen.
Maar ik zag aan de onderkant veel roestige boutjes en verder zit er nergens gekke dingen. Alle naden lopen mooi. Dus ik denk persoonlijk dat hij niet veel heeft meegemaakt. Misschien dat iemand met meer kennis wel iets ziet. Ik hoop het niet hahahaha.

Het leer is in nieuwstaat, geen scheuren en voor 13 jaar oud heel erg netjes.

Image

Een, volgens hem goed bijgehoude motor.
Er zit een Blitz inlegfilter in
Een Custom made Blowoff ( weet niet welk merk en waarom custom made).
En er zit een Stage1 turbo van Fensport op ( en die doet het goeeedddd Image )

Image

Natuurlijk een testritje maken.

Image

Nadat alles besproken was heeft Alex ons afgezet bij ons hotel.
Daarna hebben we de hele zondag voor ons zelf gehad.
Veel regen en koud ( 10graden). Alles was dicht en we hebben een hapje gegeten daar en toen lekker vroeg naar bed.
Want maandag..............
Gingen we hier heen.

De ACI is in Italie als de ANWB hier en die maken de papieren voor export gereed.
Image
Image

Tijdelijke kenteken platen erop hahaha ( duits )
@ Frank: bedankt voor de tip voor de platen.

Image

Daarna de C-One uitlaat eronder vandaan.
De uitlaat was nagenoeg nieuw maar hij wilde er in mijn ogen teveel voor dus dan eraf en stock erop.
Wil toch graag een HKS uitlaat.

Image

daarna hebben we Alex afgezet waar hji dat wilde want hij had geen auto meer Image Image Image .
En zijn wij ingestapt en terug gereden naar Ollanda.
Nog ff een foto at the end.
Changing owners.

Image

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Fototoestel stond op de verkeerde stand maar wel een leuke foto geworden.

HARD HE!!!!!!!

Image

Nog best wat sneeuw op sommige plekken

Image

17km lang, best een aardig stukkie.

Image

We zijn uit Turijn vertrokken en dan Zwitserland ingeschoten.
Damn wat een mooi land. Daarna Frankrijk en een stukkie Luxemburg Image want ja hij rijdt niet op water en 98 tanken voor een euro is nooit weg dacht ik zo.
Daarna via Belgie terug naar huis.
We zijn om 13:00 vertrokken uit italie en waren om 01:30 thuis.
Bijna 1300km later.
Dinsdagmorgen gelijk ff alles gechecked. Geen olie verbruik, geen water verbruikt, alle vloeistoffen meer dan voldoende in reservoirs.
Het enige dat hij heeft verbruikt is benzine Image en als je hem intrapt lust hij wel wat.
Uiteraard heb ik de hele weg mij netjes aan de snelheid gehouden Image

En gelijk maar de OZ wielen monteren gisteren:

Image

Looks great, but.................

Image

Damn ze passen niet.
De remklauwen zijn te groot.
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.
Eigenlijk wil ik geen spacers maar deze wielen vind ik nog te mooi en zijn ook nog eens in nieuwstaat.
Dus toen maar weer de oude wielen terugzetten en even goed nadenken wat ik moet gaan doen.

Al met al is het een hele onderneming geweest waar we ons weleens afvroegen waar zijn we nou mee bezig.
Je gaat naar een "vreemd land" en spreekt af met iemand die je nog nooit gezien hebt.
Je hebt al je centjes bij omdat je dit soort geld niet kan pinnen in het buitenland.
Gelukkig is alles naar wens verlopen. Ook Alex bleek een top gozer,
heeft zelfs nog een boekje ( tijdschrift ) voor me gekocht waar een stukje in stond over de ST205.

So Just in English for Alex.

When you see the photos you can see the car is in good and safe hands.
I want too thank you for the great care and helping me with the paperwork.
It was good too see youre mother and sister, say hello to them and thank them again for the hospitality.
Ive you want too see the car visit this site you are more then welcome when in my house when you are in Holland.

Dit is mijn verslag over het importeren van een ST205.
Nou krijg ik de Nederlandse rompslomp nog maar dat gaat nog wel even duren.

Bedankt voor het lezen.

groeten van een happy camper. Image Image
erikmr
8) leuk verslag
en een mooie auto ;)
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Erg nice! Je zou met de velgen toch een hele kleine spacer erachter kunnen zetten? 2 mm oid?
Mr2-wouter
Erg nice! Ik ga komende vrijdag ook een ST205 ophalen maar dan in de UK! Gelukkig hoeven wij niet zover te rijden hehe...

Veel plezier met je auto en houd hem heel! Snel een turbotimertje erop voor die HKS uitlaat geef je maar een gil ;)

Mooie auto Vincent!
Roland
Mr2-wouter wrote:Erg nice! Ik ga komende vrijdag ook een ST205 ophalen maar dan in de UK! Gelukkig hoeven wij niet zover te rijden hehe...

Veel plezier met je auto en houd hem heel! Snel een turbotimertje erop voor die HKS uitlaat geef je maar een gil ;)

Mooie auto Vincent!
Welke, die WRC van 3K?
Mr2-wouter
neuh... deze was ietsjes duurder... TE37's eronder, 96er geloof ik. Zal zaterdag wel foto's plaatsen ;)
Dokter Rob
Mooi verslag!

Volgt er ook zo'n how-to met de NL papieren, RDW etc.?
Broekie
Dokter Rob wrote:Mooi verslag!

Volgt er ook zo'n how-to met de NL papieren, RDW etc.?

Dat stelt helemaal niets voor..

Je maakt een afspraak bij de RDW, laat m daar nakijken, vaak kijken ze maar half.
Je rekent de BPM af, en je krijgt je papieren thuis gestuurd.

Dan hoef je alleen nog maar naar de APK... en dan :driving:
Dokter Rob
Je hoort mij niet zeggen dat het veel voorstelt, maar vond het wel een mooi verslag...
Ren0W
Waar kijken ze dan naar bij de RDW? Als je daarna toch nog voor de APK moet gaan?
mrgeel
Erg leuk verhaal.:applaus-smiley: :applaus-smiley:

Lijkt me best wel een spannende onderneming, je weet tenslotte nooit 100% of je in de maling wordt genomen.

Dat je er maar veel plezier van mag beleven en veel veilige kilometertjes mee mag rijden van pomp naar pomp.;D

Groetjes, MRGEEL8)
harkstede
Bij 't RDW kijken ze alleen maar naar het chassisnr. of de buitenlandse papieren overeenkomen met de wagen.
Soms ook naar de optie's,soms ook niet.:::|
BPM bedrag wordt dan bepaald,
Vervolgens ben je een halve dag kwijt met wachten.....papieren in orde maken.
Keuren kan je tegenwoordig bij elke APK station laten doen.
BlackMR2
mooi verslag Vincent :applaus-smiley:

erg gave bak heb je opgehaald, houd de glimmende kant boven ;D

veel plezier ermee
Dokter Rob
BlackMR2 wrote: houd de glimmende kant boven ;D

doel je op de chromen uitlaat? ;)
Metal_Carnage
Érg mooie wagen! Tof verslag ook!
Doet je denken... het gebeurd steeds vaker dat mensen hun auto in het buitenland halen. Is het daar zoveel voordeliger? Of is het enkel omdat je aanbod dan veel groter is?
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
harkstede wrote:Bij 't RDW kijken ze alleen maar naar het chassisnr. of de buitenlandse papieren overeenkomen met de wagen.
Soms ook naar de optie's,soms ook niet.:::|
BPM bedrag wordt dan bepaald,
Vervolgens ben je een halve dag kwijt met wachten.....papieren in orde maken.
Keuren kan je tegenwoordig bij elke APK station laten doen.

In erg grote lijnen komt het min of meer daar op neer.

Iets gespecificeerder:

Nummertje trekken RDW.
Bij het loket het kentekenbewijs + CVO afgeven, waarvan men eerst de relevante gegevens overneemt t.b.v. het Nederlandse kentekenbewijs, waarna je een nummer krijgt die je op de auto moet zetten.

€ 96 aftikken/PIN/VISA.

Na oproep van de keurmeester met het karretje naar binnen rijden, waar het chassisnummer gecontroleerd wordt, de wielbasis opgemeten wordt, gekeken wordt of er geen krommigheid in chassis en wielophanging zit (APK waardig), kmstand opgenomen wordt e.d.

Dan verwerkt men dat tussen de bedrijven door (als je zelf al weer weg bent en een nummertje voor de Douane getrokken hebt).

Bij de Douane lever je de ingevulde BPM berekenings- en aangifte formulieren in (vantevoren doen is wel erg aan te raden i.v.m. de fabrieksopties, zoals leder, T-Bar, ABS, stuurbekrachtiging, bestuurdersairbag, airco in geval van een MR2) + de kopie van het buitenlandse kentekenbewijs. In geval van extra waardeverminderende punten (schade, enorme kmstand i.c.m. de nodige beschadigingen, RHD, etc.) lever je ook direct het BPM tegenbewijs taxatierapport in.

De Douane bekijkt de auto op kostprijsverhogende opties, APK waardigheid bij schade e.d., waarna men het uiteindelijke BPM bedrag vaststeld, die je per PIN kunt betalen (3 dagen kentekenbewijs in huis) of per acceptgiro als je wat meer tijd nodig hebt om hem klaar te maken.:-)

Een uitgebreide versie heb ik ook, moet ik al een jaar online zetten.;D
Xhermes
Als je naar de UK kijkt zijn de prijzen echt heeeel aantrekkelijk. Ik denk dat de staat en de zeldzaamheid van deze GT4 Vincent heeft overgehaald om naar Italie te gaan. Ziet er echt heel goed uit!
MarcoTwo
Type MR2: SW20/21/22 + ZZW30
UK is doorgaans RHD en dat wil lang niet iedereen.
Roland
Xhermes wrote:Als je naar de UK kijkt zijn de prijzen echt heeeel aantrekkelijk. Ik denk dat de staat en de zeldzaamheid van deze GT4 Vincent heeft overgehaald om naar Italie te gaan. Ziet er echt heel goed uit!
En hij wilde gewoon een LHD, nogal belangrijk puntje. Is dat niet zo belangrijk, ja dan is UK logische keus. Kost niks daar.
rsevo6
Zo Vincent, lang geleden dat jij wat van je liet horen.
Man, jij haalt de auto's ook van ver :::|
Zo te zien een hele nette bak en ik wens je er veel fijne Km mee
Grt, René
Post Reply