Ik weet niet meer of ik op het vorige forum mijzelf heb voorgesteld, maar voor dit topic gooi ik de 'Emmer'-onfo nog een keer in de groep..
Afgelopen februari 2006 liep ik tegen een '91'er USDM MR2 2.2 liter aan op eBay... Altijd al willen hebben, liefst in het wit.. Ik wilde al een tijdje een project auto, dus dat is em geworden.
Hoewel ik meer van de optische tuning ben, wilde ik ook wel eens meer met techniek doen... turbo, supercharger, nos.. whatever.. Ik wilde dit eerst met m'n Honda Prelude doen, maar dat werd te complex, met name omdat de 2Liter motor niet bekend is in de USA en een 'kitje' dus errug lastig was samen te stellen.
Een voordeel van de MR2, want die komt uit de VS en de 5S-FE motor is ook te vinden in een Camry.. Dat laatste is tegelijkertijd een nadeel, omdat dit een wat minder stevige motor is dan de 3S-GTE en ook bedoeld is al een 'economische' motor (F-serie)... Desalniettemin, gaan struinen op het Internet voor onderdelen en vooral voor veel informatie, vergelijkbare projecten en ervaringen.. Zo ben ik o.a. ook op dit forum terecht gekomen en heb inmiddels een aantal van jullie in het kader van dit project gezien en gesproken.. (en ik ga jullie nog hard nodig hebben ..)
De afgelopen maanden weinig gedaan/kunnen doen ivm andere verplichtingen e.d. In de zomer een paar kleine dingen aan het interieur en ICE.. en alvast wat spul voor de latere body tuning op de kop getikt..
Dit is wat klaar ligt voor het turbo-project:
CT26 turbo + oem spruitstuk + hitteschild,
3” custom polished Downpipe.
1,4mm Cometic 3-laags stalen koppakking,
ARP Trekbouten,
Top Mount IC (celica),
Spal Cooler (voor op de IC),
Racimex oliekoeler,
Oem oliefilter/koeler adapter,
Stage 2 koppelingsset (max. 275 Pk),
Custom Mr.2 Performance Products nokkenassen met hogere en langere lift,
Polyurethane motorsteun rubbers VA, nwe oem rubbers LR,
Complete pakkingsset,
HKS luchtfilter en inlaatpijp,
Cranecams Fireball HI-6 ontstekingsmanager+ P61 Coil /bobine,
Oem 3S-GTE injectoren,
Weapon R benzinedrukregelaar,
Walbro benzinepomp,
Megasquirt II ECU, kabelboom en ‘dry run’ module,
Tomei EVC boostcontroller,
High-temp core bougiekabels,
BOV
Olie opvangtankje,
Gepolijst kleppendeksel,
93+ shifter + alu pookknop
Alle handboeken, microfiches etc. van de MR2.
Nog regelen: inlaatspruitstuk 3S-GTE, wideband O2-sensor, MAP sensor 3S-GTE, slangen oliekoeler.
Nog in overweging: 9.0:1 JE zuigers, schaallager-set krukas, Fidanza vliegwiel, 93+ remmen conversie.
maarrrr... vandaag dus begonnen met de uitbouw van de motor...

Keep Ya Posted!
Grtz,
Ronald
Meer foto's van o.a. de MR2: http://www.ronald-hos.magix.net