Christopher's zwarte
Moderator: Pieten
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16
Christopher's zwarte
Hierbij show ik dan ook even mijn mr2!
Het begon allemaal in april 2006. Na een jaar een 200sx gehad te hebben, terwijl ik eigenlijk al sinds mijn 13e een Mr2 wou hebben, besloot ik de SX(Foto) te verkopen en een Mr2 te kopen
Aan de SX hangt een klein beetje een verhaaltje, dat ik in een paar zinnen kan samenvatten: Toen ik de SX 10 dagen had, kreeg ik een ongeluk. Niet mijn schuld, en de auto was nog op te knappen, dus dat deed ik. De auto was na 4 maanden weer als nieuw! En veel mooier dan toen ik hem kocht! Van het verzekeringsgeld had ik veel overgehouden, na het opknappen, en toen ik mijn SX te koop zette een half jaar later maakte ik er ook nog eens een flinke winst op! Aardig wat geld om een Mr2 te kopen en nog op vakantie te gaan .
De Mr2 die ik nu heb, heb ik gekocht op dezelfde dag dat ik mijn SX had verkocht, ik heb maar een paar uurtjes zonder eigen auto gezeten
Mijn Mr2 heeft al aardig wat kilometers (ten tijde van dit verhaal al 226.000 km), maar hij rijdt nog als nieuw! De koppeling, remmen, accu en distributieriem zijn nog haast nieuw. Toen ik hem kocht zag hij er zo uit.
Na de aankoop wist ik dat er snel dingen moesten veranderen. Mistlampen aan de voorkant ontbraken dus die heb ik tweedehands gekocht en ook de oranje knipperlichten moesten asap veranderd worden. Daarvoor in de plaats zitten nu mooie heldere knippers. Ook heb ik een ander stuurtje en pookje gemonteerd en heb ik interieurdelen zilvermetallic gespoten, wat het dashboard een wat nieuwer aanzicht gaf!
Afgelopen zomer begon dat dashboard toch snel lelijk te worden door de hitte, omdat ik het ook verkeerd gespoten had. Dus na de zomer flink gaan schuren en toen alles weer opnieuw gespoten. Het ziet er nu ongeveer zo uit:
Ook heb ik onlangs (weer) een ander stuur gekocht. Het stuur dat ik had was slap en zag er voor mij toch veel te goedkoop uit. Ook was het geen echt leer, en daar baalde ik al snel van. Nu heb ik een stuur met echt leer, die stevig is en er, voor mij, veel beter uitziet dan de vorige. Hier zal ik snel een foto van maken!
Ondertussen is er aan het uiterlijk ook al wat veranderd. De 17" velgen die erop zaten toen ik mijn auto kocht waren mooi, maar niet mijn stijl. Na een tijdje rondkijken vond ik deze 18" 8j velgen:
Ook heb ik nu een 92+ onderlip:
En deze winter komen er nog 94+ achterlichten bij, en voor de zomer wordt mijn stoel nog opnieuw bekleed (leer is gescheurd, zoals bij veel...). Ook ga ik dan kijken voor een andere uitlaat.
Hij is nog lang niet af in ieder geval! Ooit wil ik nog een set mooie sideskirts (Greddy..) en een subwoofer, maar dat heeft niet veel haast bij mij. Voor nu ben ik erg blij met mijn Mr2, rijd er elke dag in en elke kilometer is genieten! Vooral nu ik winterbanden (op de stock 14" velgen) heb, voel ik me ook iets veiliger deze winter met een achterwielaangedreven auto! En met het natte weer is het natuurlijk ook veel plezier met een achterwielaangedreven auto, tot ergenis van mijn vriendin, die elke rotonde zit te gillen .
Het begon allemaal in april 2006. Na een jaar een 200sx gehad te hebben, terwijl ik eigenlijk al sinds mijn 13e een Mr2 wou hebben, besloot ik de SX(Foto) te verkopen en een Mr2 te kopen
Aan de SX hangt een klein beetje een verhaaltje, dat ik in een paar zinnen kan samenvatten: Toen ik de SX 10 dagen had, kreeg ik een ongeluk. Niet mijn schuld, en de auto was nog op te knappen, dus dat deed ik. De auto was na 4 maanden weer als nieuw! En veel mooier dan toen ik hem kocht! Van het verzekeringsgeld had ik veel overgehouden, na het opknappen, en toen ik mijn SX te koop zette een half jaar later maakte ik er ook nog eens een flinke winst op! Aardig wat geld om een Mr2 te kopen en nog op vakantie te gaan .
De Mr2 die ik nu heb, heb ik gekocht op dezelfde dag dat ik mijn SX had verkocht, ik heb maar een paar uurtjes zonder eigen auto gezeten
Mijn Mr2 heeft al aardig wat kilometers (ten tijde van dit verhaal al 226.000 km), maar hij rijdt nog als nieuw! De koppeling, remmen, accu en distributieriem zijn nog haast nieuw. Toen ik hem kocht zag hij er zo uit.
Na de aankoop wist ik dat er snel dingen moesten veranderen. Mistlampen aan de voorkant ontbraken dus die heb ik tweedehands gekocht en ook de oranje knipperlichten moesten asap veranderd worden. Daarvoor in de plaats zitten nu mooie heldere knippers. Ook heb ik een ander stuurtje en pookje gemonteerd en heb ik interieurdelen zilvermetallic gespoten, wat het dashboard een wat nieuwer aanzicht gaf!
Afgelopen zomer begon dat dashboard toch snel lelijk te worden door de hitte, omdat ik het ook verkeerd gespoten had. Dus na de zomer flink gaan schuren en toen alles weer opnieuw gespoten. Het ziet er nu ongeveer zo uit:
Ook heb ik onlangs (weer) een ander stuur gekocht. Het stuur dat ik had was slap en zag er voor mij toch veel te goedkoop uit. Ook was het geen echt leer, en daar baalde ik al snel van. Nu heb ik een stuur met echt leer, die stevig is en er, voor mij, veel beter uitziet dan de vorige. Hier zal ik snel een foto van maken!
Ondertussen is er aan het uiterlijk ook al wat veranderd. De 17" velgen die erop zaten toen ik mijn auto kocht waren mooi, maar niet mijn stijl. Na een tijdje rondkijken vond ik deze 18" 8j velgen:
Ook heb ik nu een 92+ onderlip:
En deze winter komen er nog 94+ achterlichten bij, en voor de zomer wordt mijn stoel nog opnieuw bekleed (leer is gescheurd, zoals bij veel...). Ook ga ik dan kijken voor een andere uitlaat.
Hij is nog lang niet af in ieder geval! Ooit wil ik nog een set mooie sideskirts (Greddy..) en een subwoofer, maar dat heeft niet veel haast bij mij. Voor nu ben ik erg blij met mijn Mr2, rijd er elke dag in en elke kilometer is genieten! Vooral nu ik winterbanden (op de stock 14" velgen) heb, voel ik me ook iets veiliger deze winter met een achterwielaangedreven auto! En met het natte weer is het natuurlijk ook veel plezier met een achterwielaangedreven auto, tot ergenis van mijn vriendin, die elke rotonde zit te gillen .
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16
Even een paar nieuwe foto's gemaakt. Vandaag weer gepoetst (met Meguiars uiteraard )
Zwarte Mr2 is van mij
Groene Mr2 is van Robbert
Blauwe Mr2 is het opknapproject van mijn opa (apart verhaal, post ik nog een keer)
Zwarte S2000 van mijn opa
BMW van mijn opa
Dat Meguiars spul is echt goed! Zelfs mijn doffe achterlichten zien er weer helder uit, als nieuw! Had niet gedacht dat dat zelfs zou lukken
Zwarte Mr2 is van mij
Groene Mr2 is van Robbert
Blauwe Mr2 is het opknapproject van mijn opa (apart verhaal, post ik nog een keer)
Zwarte S2000 van mijn opa
BMW van mijn opa
Dat Meguiars spul is echt goed! Zelfs mijn doffe achterlichten zien er weer helder uit, als nieuw! Had niet gedacht dat dat zelfs zou lukken
- Dorifto Deuce
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 22:32
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16
Mijn opa is 71 (maar gedraagt zich veel jonger..) Heeft ook een brug in z'n garage gebouwd, want hij mocht geen garage bijbouwen van de gemeente. Dit is uiteindelijk een veel betere oplossing, want zo kan iedereen sleutelen!
@ Dorifto: Yep, originele lak Hier en daar natuurlijk wel beschadegingen of krassen, maar Meguiars doet echt wonderen! Die van Robbert glimt ook echt supermooi nu
@ Dorifto: Yep, originele lak Hier en daar natuurlijk wel beschadegingen of krassen, maar Meguiars doet echt wonderen! Die van Robbert glimt ook echt supermooi nu
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16
Dan de Mr2 van mijn opa:
Specs:
2002
Semi-automaat (met schakelen aan het stuur)
17.000 km
Hij heeft de auto begin 2006 gekocht met flinke schade aan de zijkant. Echter bleek na inspectie bij verschillende autoschadebedrijven dat de auto veel meer schade had dan verwacht. Het hele chassis rechtsachter en aan de voorkant was krom/scheef en dat was niet verteld bij de verkoop.
Uiteindelijk bleek de Mr2 bij een speciaal autoschadebedrijf gespecialiseerd in sportauto's en cabriolets ergens in Brabant de auto wel gerepareerd te kunnen worden. Één van hun medewerkers vond het zelfs zo'n uitdaging, dat die het zijn persoonlijke project maakte van de zomer. Dus in Juni laadden we de Mr2 op een kar en reden we naar het schadebedrijf toe.
Ongeveer 2 maanden later (vakantietijd zat er ook nog tussen) was het chassis van de auto weer klaar en waren alle nieuwe plaatdelen gespoten. Echt een kunstwerk was het geworden! Vele andere bedrijven hadden het al afgeschreven, maar dit bedrijf had de klus mooi geklaard! Zelfs een compleet nieuw stuk chassis was erin gelast van een andere donor Mr2 die bij CAR in Nijkerkerveen stond.
Helaas had mijn opa nog andere klussen te doen, dus kon hij pas begin dit jaar verder met het opbouwen van de Mr2. Die is ondertussen helemaal afgebouwd en rijdt ook alweer. Alleen het wiellager van het rechter achterwiel moet nog vervangen worden, kwam hij achter toen de auto uitgelijnd werd. Als dat gedaan is, dan krijgt hij zo snel mogelijk een kenteken en dan wordt er eventjes van de auto genoten en zal hij daarna weer verkocht gaan worden, zodat er weer een volgend project kan komen!
Even een paar kleine fotootjes:
Ik zal zodra hij ook weer op kenteken staat wel even wat betere foto's maken.
Specs:
2002
Semi-automaat (met schakelen aan het stuur)
17.000 km
Hij heeft de auto begin 2006 gekocht met flinke schade aan de zijkant. Echter bleek na inspectie bij verschillende autoschadebedrijven dat de auto veel meer schade had dan verwacht. Het hele chassis rechtsachter en aan de voorkant was krom/scheef en dat was niet verteld bij de verkoop.
Uiteindelijk bleek de Mr2 bij een speciaal autoschadebedrijf gespecialiseerd in sportauto's en cabriolets ergens in Brabant de auto wel gerepareerd te kunnen worden. Één van hun medewerkers vond het zelfs zo'n uitdaging, dat die het zijn persoonlijke project maakte van de zomer. Dus in Juni laadden we de Mr2 op een kar en reden we naar het schadebedrijf toe.
Ongeveer 2 maanden later (vakantietijd zat er ook nog tussen) was het chassis van de auto weer klaar en waren alle nieuwe plaatdelen gespoten. Echt een kunstwerk was het geworden! Vele andere bedrijven hadden het al afgeschreven, maar dit bedrijf had de klus mooi geklaard! Zelfs een compleet nieuw stuk chassis was erin gelast van een andere donor Mr2 die bij CAR in Nijkerkerveen stond.
Helaas had mijn opa nog andere klussen te doen, dus kon hij pas begin dit jaar verder met het opbouwen van de Mr2. Die is ondertussen helemaal afgebouwd en rijdt ook alweer. Alleen het wiellager van het rechter achterwiel moet nog vervangen worden, kwam hij achter toen de auto uitgelijnd werd. Als dat gedaan is, dan krijgt hij zo snel mogelijk een kenteken en dan wordt er eventjes van de auto genoten en zal hij daarna weer verkocht gaan worden, zodat er weer een volgend project kan komen!
Even een paar kleine fotootjes:
Ik zal zodra hij ook weer op kenteken staat wel even wat betere foto's maken.
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16
- Christopher
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 828
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 10:16
Even een kleine update:
De ZZW30 van mijn opa (zie hierboven) is te koop. Hij is ondertussen ingevoerd en staat op kenteken (sinds begin deze maand).
Dus... Als iemand interesse heeft, PM me maar of spreek me maar aan op de toertocht maandag
Even de kenmerken op een rij:
- Blauwe ZZW30 van bouwjaar 2003 (als ik mij niet vergis)
- Semi-automaat geval met schakel aan het stuur
- Zeeeeer weinig kilometers!!! (Volgens mij maar iets van 8.000 km)
De ZZW30 van mijn opa (zie hierboven) is te koop. Hij is ondertussen ingevoerd en staat op kenteken (sinds begin deze maand).
Dus... Als iemand interesse heeft, PM me maar of spreek me maar aan op de toertocht maandag
Even de kenmerken op een rij:
- Blauwe ZZW30 van bouwjaar 2003 (als ik mij niet vergis)
- Semi-automaat geval met schakel aan het stuur
- Zeeeeer weinig kilometers!!! (Volgens mij maar iets van 8.000 km)